Eva Chudomelová
výtvarnice
Tento projekt pro mě byl !O! umění — vzít si inspiraci z komplikací a okolností kolem běžících, proudit.
Eva ChudomelováTento projekt pro mě byl o:
— !O! procesu — Je jasné, že celý projekt byl hodně silný svým procesuálním konceptem. Výsledek je jen dílčí součást, je důležitý, ale stejně tak relevantní je, jak k němu dojdu. Týká se to stránky pracovní, umělecké, ale hlavně lidské a vztahové (myslím i vztah k sobě). Protože obě polohy se dost špatně oddělují, spíš mi přijde, že se oddělit nedají, pokud ano, tak čistě teoreticky. Úplně nevím, zda je to pochopitelné, popisuju to trochu krkolomně ve snaze o literárnost :(. Myslela jsem to tak, že v současné době je pro kvalitu uměleckého díla důležité i to, kolik mrtvol za sebou při jeho realizaci nechám — !O! svobodě — setkání s Miřenčiným tvůrčím přístupem při tomto představení byla moc fajn zkušenost. Míra prostoru pro mou vlastní realizaci byla velkorysá a zajímavé bylo pozorovat sebe sama, jak s touto svobodou v rámci projektu někoho jiného umím/neumím naložit.— !O! prostoru — to souvisí s předchozím bodem, uvědomila jsem si, jak je pro mě důležité naučit se nechat věci plynout a zbytečně je netlačit s jazykem na vestě je neustále nepopohánět. Nesnažit se tolik o kontrolu, nedirigovat a víc důvěřovat sobě i ostatním. — !O! riziku — otevřenost jít do rizika, překročit o něco svůj limit — !O! umění — vzít si inspiraci z komplikací a okolností kolem běžících, proudit — !O! scénografii — toto je stále záhada, ale objekty v představení nakonec přece jen byly scénografií. Samostatně fungují, pokud jsou vystaveny v galerii, ale v rámci představení je divák stejně vnímá jako ilustraci. — !O! frustraci — z prostoru, z nedostatku času :), z nedostatečnosti výpovědi instalace, z toho, že je to scénografie, no ještě pár dalších frustrací během procesu bylo — !O! zkušenosti s prací těla v prostoru. — !O! setkáních — za která jsem moc vděčná — !O! uvědomění si svého místa v prostoru — !O! tom, že je výhodné informovat své spolupracovníky o svých myšlenkových pochodech — !O! okouzlení — !O! pokrocích — rok je dlouhá doba a byl čas sledovat, jak se tanečníci během té doby posunují a to nejen v rámci představení.
Eva ChudomelováEva Chudomelová
trhat dráty
krhat vrány
dusit jehněčí
mávat na jeleny
česat si vlasy
—
Tvorba jako energie, magie, oslava. Tvorba jako možnost, jak rozpárat konkrétnost těla, nahlídnout do měkké rozplizlosti duše. Najít neartikulovaný prostor podvědomí, temně modrou tekutou zónu prostou geometrie, kde neexistují pevné hranice slov a kde se nachází svoboda. Z tohoto místa se vynořují touhy a motivace stejně tak, jako základní vůle k životu. Je zdrojem síly a energie. V tomto prostoru vím, že základní je neznámé. Tady trčí rozkročené v holinách prostoru… Setkání s uměním pro mě znamená číst ve vlastní imaginaci, setkat se a překročit najetá schémata. Zajímají mě momenty nerozpoznání, kdy vědomí ještě neuchopilo, nastupuje improvizace.
—
Studia:
*Academy of Arts, Architecture and Design in Prague / Sculpture
(2017 internship in UMPRUM Hosting artist studio with Marie de Brugerolle, 2018 David Maljkovic)
*Charles University in Prague
Department of Art Education ⁄ Fine Arts
—